Anmeldelser af Il Rifugio

 
Il Rifugio er ikke tilgængelig i øjeblikket
Il Rifugio er ikke en del af programmet hos In-Italia i øjeblikket. Men frygt ej, der er masser af andet godt at kigge på.

Vi har derfor fundet disse ferieboliger i samme område til dig:

>> Se flere udvalgte alternativer og priser her

>> Læs mere om ferie til Montalcino og se priser samt aktuelle tilbud på alle ferieboliger
Kun ophold
+Fly & ophold
Nyhed
Loading
Loading
Voksne
Børn
Alder på børn på hjemrejsetidspunktet
Værelse / lejlighed 1
Alder på børn på hjemrejsetidspunktet
Flere søgemuligheder
0
Henter indhold

Gæstebedømmelser af Il Rifugio

Læs personlige anmeldelser af Il Rifugio som ligger i Toscana. Bedømmelserne af hotellet er skrevet af gæster der har rejst med In-Italia. Samtlige anmeldelser er naturligvis ucensureret så du får en ærlig beskrivelse og bedømmelse af Il Rifugio. Foruden vurdering af selve hotellet kan du også læse gode tips fra vores gæster om emner som udflugter, restauranter, seværdigheder, strande, lokal transport og meget mere.
Wedell og rejsepartner fra Roskilde boede på Il Rifugio i Montalcino fra d. 14. til d. 15. maj 2009.

Min kone og jeg opholdt os på Il Refugio i Montalcino 14.-15. maj 2009. Hotellet var smukt og værelset perfekt, og der var en flot udsigt lige op til borgen i byens midte.

Men jeg har et par alvorlige kritikpunkter:

I opholdsbeviset stod, at vi skulle ringe enten til jer eller til hotellet på et telefonnummer, der var angivet i opholdsbeviset, såfremt vi ikke nåede frem inden 18.00. Ved 17-tiden kunne vi se, at vi grundet trafikproblemer ved Siena først ville nå frem omkring 18.30, hvorfor vi først ringede til hotellet, hvor der hver gang blot var en automatisk telefonsvarer på italiensk. Derfor ringede vi til jer, hvor en telefonsvarer oplyste, at I havde lukket. Ikke særlig brugervenligt.

Da vi nåede frem kl. 18.30, var der ikke et menneske til at tage imod, men på ydervæggen stod der et andet telefionnummer, end det vi havde på opholdsbeviset. Efter nogen ventetid kom der en ung mand, som lukkede os ind. Han oplyste videre, at de havde en restaurant, som vi kunne spise på.

Vi opsøgte hotellets restaurant, hvor vi fik en udmærket middag. Da vi skulle betale, fik vi at vide, at vi ikke kunne få en regning, men blot få oplyst beløbet, som vi skulle betale for maden samt 4 flasker Brunello, en som vi havde drukket og 3, som vi skulle have med. På vinkortet var det angivet, at den pågældende Brunello kostede 28 euro, hvis man drak den på restauranten, og 22 euro, hvis man tog den med. Efter nogen diskussion lykkedes det til sidst at få lavet en specificeret faktura, hvoraf det fremgik, at man havde taget 28 euro pr. flaske for de 3 flasker, som vi skulle have med. Efter at have fået fratrukket 18 euro på fakturaen betalte vi, men det var en kedelig oplevelse, at man forsøgte at få os til at betale 6 euro for meget pr. flaske.

Næste morgen indfandt vi os i morgenmadsrummet. Vi var de eneste gæster, og der var ikke et menneske til at betjene os. Der var en kaffemaskine, som vi ikke kunne betjene. Desuden var der tvebakagtige toastbrød og bløde croissanter, indpakket i plastik. Der var ikke smør og ost. Derimod var der uspiseligt syltetøj i små plastikpakker. Til sidst lykkedes det os at få forbindelse til telefonnummeret fra aftenen i forvejen, og efter lang ventetid kom der en dame, som lavede kaffe til os. Der var også en juicemaskine, men ingen juice. I en nærliggende bagerbutik købte vi brød, smør og ost, men jeg vil sige, at det var et serviceniveau og en morgenmad på det absolut laveste niveau, vi har oplevet i de 40 år, vi har boet på hoteller i Italien, Frankrig og Spanien.

Det var vor første overnatning som indledning til en 3-ugers rundtur i Italien, men heldigvis var alle øvrige overnatninger yderst tilfredsstillende. Det skal tilføjes, at opholdet i Montalcino var det eneste, som vi bookede gennem jer.

In-Italia's kommentar

Kære Wedell Naumann. Hermed vores kommentarer til din beskrivelse: 1. Jeg kan godt forstå at det virkede frustrende at ingen svarede telefonen, da det gik op for jer at I ikke kunne nå at ankomme inden kl. 18. Dog vil jeg hertil tilføje, at vi faktisk i vort materiale,adskillige steder, herblandt i det opholdsbevis vi har sendt til jer skriver, at I skal informere enten os eller udlejer 'i god tid', hvis I ankommer uden for den almindelige tjek-ind tid: 'Kontakt venligst Il Rifugio eller os i god tid hvis du kommer senere end kl. 18.00 på stedet. ' 2. Det er beklageligt at I oplevede at man på restauranten ville snyde jer ved køb af 3 flasker Brunello til en dyrere pris end den angivne. Heldigvis lykkedes det jer at betale det korrekte beløb i sidste ende. Jeg har viderebragt jeres kritik. 3. Jeg har forhørt mig hos Il Rifugio om, hvorvidt det er normalt at der ikke er betjening ved morgenmaden. Jeg afventer deres svar. Det er dog muligt at det ikke er usædvanligt, da der er tale om en bed & breakfast, hvor servicen ofte ikke er af samme karakter som på et hotel, men jeg forstår at det var irriterende for jer, specielt fordi det forhindrede jer I at få kaffe. Hvad angår morgenmadens karakter, så er italiensk morgenmad ofte ikke nær så omfattende som vi danskere er vant til, men det ved I sikkert allerede, idet I tilsyneladende rejer en del. Og jeg kan ikke afvise, at den på Il Rifugio er ringere end normen. Jeg forhører mig som sagt med stedet.

Oplysninger om anmelder

Rejseperiode Maj 2009
Antal rejsende 2 voksne
Navn
Frank og rejsefæller fra Vallensbæk boede på Il Rifugio i Montalcino fra d. 12. til d. 15. juli 2008.

Min familie og jeg har boet i Montalcino på (Il Rifugio). Jeg vil starte med at sige at Montalcino er en fantastisk by og hotellets placering er også perfekt. Men jeg syntes i oversælger den.

Der er ikke fjernsyn på alle værelser, som lovet.
Der er ikke hårtørrer på alle værelser, som lovet.
Der er ikke engang tandkrus på alle værelser.
Der er ingen daglig rengøring af værelset.
Morgenbordet er fra kl. 8.30 og består af en kop kaffe/te/cappucino og mildt sagt, minimal morgenbord.
Der var ikke nogen vinsmagning i kælderen.
Der var stort set aldrig nogle på hotellet.

Jeg syntes prisen og 3½ stjerne er noget overskruet. Det var bare det jeg ville sige

In-Italia's kommentar

Vi er selvsagt ikke enige. Baseret på vores ikke helt beskedne erfaring holder de 3½ sole, prisen er rimelig, og der er bestemt vinsmagning i kælderen! Den er selvsagt ikke permanent, da familien udover at bestyre denne B&B (det er ikke et hotel) også skal drive en vingård og en restaurant, men spørger man, så får man vinen at smage (i kælderen).

Oplysninger om anmelder

Rejseperiode Juli 2008
Antal rejsende 4 voksne
Navn
Knud og rejsefællen fra Roskilde boede på Locanda 800 i Negrar fra d. 7. til d. 12. juli 2008, på Le Fonti a San Giorgio i Montespertoli fra d. 12. til d. 14. juli 2008 og på Il Rifugio i Montalcino fra d. 30. juni til d. 7. juli 2008.

Vi har gennem jer booket ophold i Montalcino, Negrar og Montespertoli samt billetter til operaen i Verona, og vi kan kun udtrykke tilfredshed med jeres indsats og service i bookingforløbet, ligesom alle aftaler fungerede perfekt. Standarden de pågældende steder kan karakteriseres som OK i forhold til pris.

De områder og byer vi har bevæget os i, har levet op til vores forventninger. Vi har har set og oplevet, det vi ønskede. Efterfølgende kunne vi måske have ønsket os en anderledes fordeling af antallet af de dage, vi befandt os de forskellige steder, men det har jo i nogen grad været vores eget valg. Udlejningsbetingelserne (udelukkende 7 dages perioder), som gælder for rigtig mange af jeres aftalepartnere, begrænser selvfølgelig det frie valg.

Om de enkelte steder skal knyttes en enkelt bemærkning til Il Refugio i Montalcino, hvis beliggenhed beskrives som lige over for Montalcinos imposante fæstning. Det er også korrekt. Der et fint vue direkte over på fæstningen, men hvad der i denne sammenhæng måske er lige så relevant, er det forhold, at byens centrale P-plads også ligger her. Som Brunellos højborg trækker byen rigtig mange "vinturister" dagen igennem (også borgen selvsagt trækker folk), og om aftenen er der en ikke ubetydelig til- og frakørsel i forbindelse med restaurantbesøg o. lign. i byen. Det stopper vel først omkring kl. 02.00 - 02.30. Uden at være alt for nærtagende synes vi faktisk, det var til nogen gene ud på de sene timer (om dagen var vi der jo typisk ikke alligevel).

Oplysninger om anmelder

Rejseperiode Juni 2008
Antal rejsende 2 voksne
Navn

Hvis en bedømmelse ikke er skrevet af en dansk gæst vil du kunne læse vores oversættelse som er frit oversat. Du kan naturligvis også altid læse den originale anmeldelse.

Foruden anmeldelser fra In-Italias gæster kan du på mange af vores ferieboliger også finde vurderinger fra TripAdvisor, ligesom mange vælger at anmelde In-Italia på Trustpilot. Husk at du også kan få inspiration til din ferie i Italien på bloggen.

 
search map