Agriturismo i Zagarise i Calabrien

Agriturismo Castellaci

Agriturismo Castellaci er ikke tilgængelig i øjeblikket
Agriturismo Castellaci er ikke en del af programmet hos In-Italia i øjeblikket. Men frygt ej, der er masser af andet godt at kigge på.

Vi har derfor fundet disse ferieboliger i samme område til dig:

>> Se flere udvalgte alternativer og priser her

>> Læs mere om ferie til Zagarise og se priser samt aktuelle tilbud på alle ferieboliger
Kun ophold
+Fly & ophold
Nyhed
Voksne
Børn
Alder på børn på hjemrejsetidspunktet
Værelse / lejlighed 1
Flere søgemuligheder
Henter indhold

Agriturismo Castellaci ligger i skønne omgivelser i Presila-bjergene med en dejlig udsigt over dalen og Det Ioniske Hav. Gården ligger helt for sig selv ca. 7 km fra Squillace-bugten og ca. 15 km fra selve Zagarise by. Nærmeste by er Sellia Marina (8 km) og her finder du indkøbsmuligheder, spisesteder, hæveautomat og apotek.

Produktion på gården

Ejerfamilien har holdt til her siden 1400-tallet. Den sidste ejer har dog giftet sig med Mary fra Irland, så der tales engelsk her på stedet. Ud over familien, Mary og hendes datter Sara samt deres mange og velopdragne hunde, bor der nogle af de bønder, der arbejder på gårdens jord, hvor der produceres olivenolie af flere oliventyper, frugt og grøntsager samt fjerkræ.

Læs mere om Agriturismo Castellaci

Smag på årstiderne

Hvis du kan lide at spadsere i naturen, har du mange kilometer til rådighed på gårdens ejendom langs den lille bæk, der løber ned til søen ved den gamle mølle eller i frugtplantagerne blandt appelsintræer og oliventræer. Gården er fuld af aktiviteter hele året, og du kan forvente at se og smage, hvad årstiden byder på.

Flot udsigt fra poolområdet

Ved gården er der parkeringsplads, fælles grill-område samt en flot pool (14 x 7 m) med børnepool og vandmassage. Rundt om poolen er der en flot solterrasse på 350 m² med parasoller og liggestole, hvorfra der er en virkelig flot udsigt over olivenplantagerne og havet i horisonten.

Charme eller praktiskt

Boligerne ligger enten i den historiske del (8 stk), som har mest sjæl, eller i en nybygget bygning ved hovedhuset (4 stk). Boligerne i den nyere bygning er især velegnede til familier med børn, da de er mere praktisk indrettede, men dog mangler lidt charme. Alle lejlighederne på stedet har mulighed for aircondition mod et tillæg.

Læs om lejlighederne på Agriturismo Castellaci

Skjul teksten

Gæstebedømmelser af Agriturismo Castellaci

Læs personlige anmeldelser af Agriturismo Castellaci som ligger i Calabrien. Bedømmelserne af agriturismoen er skrevet af gæster der har rejst med In-Italia. Samtlige anmeldelser er naturligvis ucensureret så du får en ærlig beskrivelse og bedømmelse af Agriturismo Castellaci. Foruden vurdering af selve agriturismoen kan du også læse gode tips fra vores gæster om emner som udflugter, restauranter, seværdigheder, strande, lokal transport og meget mere.

Se alle 4 anmeldelser fra Agriturismo Castellaci

En ferie udover det sædvanlige

Vi er meget tilfredse med dette feriested, som ligger midt i det calabriske bondeland. Mary er en formidabel vært: Diskret og imødekommende, og hun tøver ikke med at lade sine gæster nyde godt af de lækre produkter fra gården: Friske æg, grøntsager, mv.

Rammerne omkring dig på Agriturismo Castellaci er perfekt dekorerede, og egner sig perfekt til en familie (vi har tre små børn). Poolen er meget behagelig, og består af et lille og et stort bassin. Selve feriestedet er dejligt gemt af vejen, og jeg anbefaler kraftigt dette sted.

Et paradis - intet mindre.

Man har slet ikke lyst til at forlade ejendommen - gården her fænger på alle områder: naturen, olivenlundene, appelsinerne og de mange bede med bier og grøntsager, som Sara og hendes mor Mary passer og plejer udfra biodynamiske principper, for slet ikke at tale om værtindernes kæmpe gæstfrihed. De var så søde at køre os i møde, så vi lettere fandt vej, da vi ankom, og beværtningen var over al forventning, med morgenmad under den åbne himmel og værelser, der i den grad osede af historie. Gården er nemlig omkring 500 år gammel og bygget af stenene fra de omgivende marker.

Autentisk

En skøn perle, hvor der bliver kælet for historiske detaljer. Udsigten rundt om gården er bjergtagende. Gårdens hunde og katte er de mest venlige dyr man kan tænke sig og hundene lunter fredeligt efter een, mens man kigger på faciliteterne, som om de vil sikre sig at man ikke kommer på afveje. Den lille bolig er med dobbeltdøre ud til en lille gård hvor kapellet er bygget sammen med tårnet og en gammel stald, der er indrettet til boliger. Når man åbnede dobbeltdøren, havde man den mest pitoreske udsigt til gårdhaven og granatæble- og sharonfrugttræ, krydderurter og vindruer. Værtinden der taler engelsk er meget behjælpelig med at arrangere ture og reservation. Og vi blev mødt med den største gæstfrihed man kan forestille sig. En kurv med nyplukkede mandariner og nylagte æg, en lille flaske olivenolie fra stedet og gårdens egen honning. Desuden er fru Luca meget historisk vidende og kan fortælle egnens historie, så den bliver helt levende.

Castellaci

Vidunderlige dag i smukke omgivelser. Hotellet oversteg langt vores forventninger ud fra billederne. Ville ikke tøve med at tage tilbage og anbefaler området.

Ole og Helle fra Albertslund boede på Agriturismo Castellaci i Zagarise fra d. 5. til d. 8. juli 2010.

Vedr. vores ferie i Italien fra d. 22. juni til den 16. juli i følgende byer Aci Trezza, San Marco d'Alunzio, Lipari Ø, Zagarise, San Cipriano Picentino og Rom.
Endnu en pragtfuld sommer i Italien, nærmere bestemt Sicilien, Lipari, Calabrien, Catania og Rom, hvor alt klappede med In-Italia´s hjælp.

Vi takker for besøget på Sicilien af Fillipo og hans kone. Det betyder meget at vi som kunde får den opmærksomhed, og ikke mindst takker vi for den hjælp vi fik i forbindelse med aflevering af den store bil og transporten videre til Lipari.
Vi havde, også gennem in-italia, lejet bil gennem Maggiore . Da vi de første ti dage var 5 voksne og 2 børn, havde vi lejet en stor bil der stod klar i lufthavnen da vi ankom. På den sidste del af vores ferie lejede vi en lille bil der stod klar i Milazzo efter vores ophold på Lipari. Vi har ofte lejet gennem Maggiori, altid gode biler der ikke har kørt mange km. [...]

Efter en uge på Sicilien og fire dage på Lipari, fortsatte vi til Calabrien på Agriturismo Castellaci i Zagarise. Et dejlig landsted der absolut kan anbefales. Det er andet år vi er der. I år var vi der tre dage med ren afslapning. Maria er meget opmærksom på sine gæster. Efter vi på den første del af ferien, har spist en del på restauranter er det skønt at kunne handle og lave sine måltider i lejlighedens lille køkken. I år havde hun startet biavl, og vi fik en smagsprøve af den nyslyngede honning. Der blev født et lille æsel mens vi var der, så nu har hun fire æsler samt ænder, gæs, høns og mange hunde og katte. [...]

Igen i år en pragtfuld ferie med In-Italia, tak for det!

Liv og rejsefælle fra Sundby - Nykøbing F boede på Agriturismo Castellaci i Zagarise fra d. 3. til d. 6. juli 2010.

Det var som sædvanlig en pragtfuld tur I havde sat sammen til os, vi er nu ret fascinerede af Sicilien, så der er vist til et par gange mere.

Villa Rizzo var stadig fantastisk, og godt at overnatte der, da vi havde været frygteligt tidligt oppe.

Zagarise var også bare så charmerende, og Mary gjorde alt hvad hun kunne for at vi skulle føle os tilpas. Vores lejlighed var dejlig, ren og pæn, og ligeledes vores terrasse, som vi nærmest delte med et par dejlige store hunde. Mary viste os hvordan de presser oliven, og der var også smagsprøver i køkkenet. Swimmingpool var så dejlig med udsigt over hendes olivenmarker. Men til de næste der skal dertil, skal man lige minde om, at gps viser vej dertil over Silasbjerget, og det er en rigtig dum og langsom rute, og vejene er dårlige. Det er bedre at følge den rute I havde beskrevet, men vi havde ikke tænkt på, at der kunne være flere forskellige måder at komme dertil på. Det passede godt med 3 overnatninger, der er ikke så frygtelig meget at se i området.

Og så Noto, der simpelthen er den smukkeste by, især om aftenen, hvor der står lys i alle gaderne. Villa Favorito var et flot sted, og havde en dejlig beliggenhed, værelser var dejlige. Men der var faktisk kun os, så det kunne godt virke lidt dødt. Poolområdet var dejligt, men ikke hvis familien har små børn med, for der var ingen børnebassin, og det var dybt overalt. Maden smagte godt, og et godt morgenbord. Modica også en flot by. Siracusa også en charmerende by, der er meget at se, bl.a.romersk og græsk amfiteater, og Dionysos øre i klipperne.

Og så var der San Marco langt inde i bjergene. Det er noget helt for selv. En vidunderlig udsigt, poolområde og spiseområde. DEt er virkelig toppen. Alexandra og de andre damer var så søde og hjertelige, og maden var pragtfuld. Man følte sig bare velkommen og der var masser af mennesker og optaget langt ud i fremtiden. Byen San Marco var også en meget sød lille by. I skriver, at man skal dreje til højre efter 2 sving, når man kører fra ved vejen mod San Marco, det er først helt oppe i selve byen man skal rette sig efter det, vi var flere der havde taget fejl af det. Vi var oppe på Etna, en kæmpe oplevelse.

Donna Regina var som det var sidste år, vi fik værelset da vi kom fra færgen om morgenen, og fik igen den skønneste morgenmad. Der var over 40 grader i Napoli, men vi fik da set mere af byen.

Vi vender tilbage til jer igen om mere Sicilien, muligvis vil vi til Pellopones næste år, men vi får se.